<
beta 0.3
Віталій Голубєв
Віталій Голубєв

7 порад для ефективного перегляду вебінарів

Оскільки вебінари не лише дивлюсь, а й веду, ситуацію бачу по обидва боки монітору. Ловіть досвід за три місяці карантину!

1. Початок і кінець (приблизно хвилин по 10) можна спокійно пропускати: на старті час забирає перевірка зв’язку і різні інтерактиви “для розкачки”, в кінці – реклама платних продуктів спікера. (Це тільки на початку карантину дехто наївно вирішив, що настала нова ера – тепер, мовляв, контент буде безкоштовним). Якщо ведучий вам уже відомий, цілком можливо, що на початку можна пропустити й більше 10 хвилин – майже стовідсотково там буде розлоге представлення “як я дійшов до життя такого” і попередження “ті, хто залишиться до кінця, отримають просто мегапропозицію…” Але, з іншого боку, якщо Ви припускаєте можливість придбати платний продукт спікера – чому б про нього не послухати? Я, приміром, інколи слухаю з цілком прагматичною метою: зайвий раз повчитись продавати.

2. Якщо є змога додати швидкості відтворення – додавайте: більшість спікерів говорять повільніше, ніж готовий їх сприймати. Для мене оптимальна швидкість відтворення на YouTube – 1,25. Звісно, це справа індивідуальна, але принаймні поекспериментуйте.

3. Якщо ви учасник – не читайте чатів, там рідко коли пишуть щось путнє. Коли вебінар іде в запису – взагалі не бачу сенсу зважати на чат. Що пишуть в чаті? Здебільшого таке: “Нічого не чути”, “Поверніть попередній слайд”, “А запис буде?” З екзотики – кілька разів натрапляв на: “Вы так интересно рассказываете, вот хочу в туалет, а сижу терплю…” Комусь це цікаво? Мені цікавий спікер – я обираю витратити свій час саме на нього.

4. Коли слухаєте спікера – записуйте. І не обов’язково його слова, а й свої думки. Часом найцікавіші мої записи після вебінарів не мають нічого спільного зі словами спікера. Пояснення просте: давно відомо, що коли ми сприймаємо якийсь текст, насправді народжується ще один – у нас в голові, як результат внутрішнього діалогу з першим, “вихідним”, текстом. Тобто спікер говорить щось одне, ми думаємо щось своє, на виході з’являється щось третє. Оце “третє” часом доволі цікаве. Записуйте його, не соромлячись, що це не схоже на конспект виступу. У дорослих конспекти не перевіряють, наш єдиний “начальник” – всередині, це ми самі. А нашому Головному начальнику точно не до того.

5. Якщо спікер не показує слайди – можна паралельно робити ще щось, просто слухаючи його виступ як аудіодоріжку. Якщо вебінар у запису – завжди можна поставити на паузу, повернутись до моменту, що зацікавив, і переслухати.

6. Вебінар сподобався? Знайдіть спікера в соцмережах, додайте в друзі чи почніть за ним стежити. Подивіться, які ще його виступи є у відкритому доступі. Можливо, в інтернет-магазинах чи прямо на сторінці автора можна придбати його книгу, якщо вона існує. Зазвичай тези з відкритих виступів у книгах розглядаються глибше. А можна написати автору повідомлення про те, як Вам сподобався його виступ – похвала приємна завжди і будь-кому.

7. Якщо під час вебінару в прямому ефірі дають короткі завдання, відповідь на які потрібно написати в чат – використовуйте цю можливість. Я не про “з якого Ви міста”, а про змістовні завдання за темою. Це не тільки спікеру потрібна Ваша залученість, а й Вам. Періодичне виконання вправ у чаті тримає в тонусі (особливо, якщо Ваш варіант привселюдно похвалять) і підвищує концентрацію.

Сподобалось? З Вас лайк і поширення! Маєте власні поради з вебінарного досвіду – діліться!